În 2 august Instagram a lansat un feature care declara un război direct Snapchat-ului – Instagram Stories.

Multe voci și mulți “profesioniști” se plângeau că Instagram va distruge Snapchat, că Mark Zuckerberg s-a săturat de competiții, că de-acum încolo toată lumea va migra pe Instagram Stories etc.

Dar hai să fim serioși, un simplu feature adoptat/copiat de un brand nu a omorât niciodată competiția (din câte știu eu). Astăzi totul depinde de context, comunitate și conținut (cei 3R pe care multe școli de marketing uită să le predea).

De aceea nici Instagram Stories nu va omorî Snapchat.

Însă cred că poate fi un beneficiu pentru brandurile care au început să parize pe Instagram în ultima vreme.

M-am uitat la toate brandurile care apar în lista făcută de Cristi și guess what? Nici un brand nu a folosit Stories în ultimele 24 de ore.

Fapt care mă duce la câteva întrebări: Oare le este frică să folosească Instagram Stories? Oare nu știu ce să posteze? Nu au găsit încă valoarea (ROI-ul) în Stories? Folosesc Snapchat și atunci nu văd de ce ar mai folosi și Instagram Stories?

De când a apărut Instagram Stories am renunțat la Snapchat doar pentru a-i acorda mai multă atenție acestui nou feature.

De atunci am încercat să postez aproape în fiecare zi (în afara perioadei de concediu) mai multe tipuri de conținut. Da, recunosc, am testat. Adică am făcut ce trebuie să facă orice om de marketing care vrea să fie specializat într-un domeniu, să testeze și să experimenteze.

Iată ce am observat după aproape 1 lună și jumătate de folosit Instagram Stories:

1. Mai mult engagement privat – De când am început să postez pe Instagram Stories mi-am dat seama că folosesc mai des Direct Messagerul de la Instagram. Fie că urmăritorii mei îmi răspund la întrebări/cerințe, fie că le scriu eu celor pe care-i urmăresc. Așa că Instagram Stories a crescut valoarea DM-ului și cred că vor urma câteva îmbunătățiri în această parte.

2. Conținut transparent și instant – Atunci când postez o imagine pe Instagram petrec mai mult timp pentru editarea ei. Dar cu Stories lucrurile stau mai diferit. Fotografiile și filmările sunt mai instante și mai transparente. De exempu, atunci când am organizat Instameet Veka și ne plimbam pe stradă cu instagrammerii, îmi era mult mai ușor să fac un video de 10 secunde și să-i întreb pe participanți cum se simt.

3. Oamenii reacționează mai ușor la challenge-uri – Ziceam mai sus că mi-am dat seama că engagement-ul privat a crescut. Asta pentru că oamenii reacționează mai ușor la challenge-uri atunci când nu sunt puși să le facă public. La un moment dat i-am întrebat pe urmăritorii mei care este primul cuvânt care le vine în minte atunci când văd culoarea albastră. Am primit răspunsuri interesante și distractive. A fost o chestie random care m-a apropiat mai mult de ei.

Instagram Stories e un instrument ideal dacă vrei să începi să creezi snackable content.

Vreau să vă provoc să începeți să folosiți Instagram Stories prima oară doar pentru a testa și a vedea ce valoare vă poate aduce brandului. Apoi faceți un experiment și vedeți ce rezultate aveți.

Dar mai multe despre Instagram Stories putem vorbi la Webstock:)