Continuăm seria de interviuri cu oamenii din spatele brandurilor din România de pe Instagram.

Astăzi discutăm cu Adriana Diaconu, Senior Social Media Manager MSLGROUP The Practice

Ce v-a motivat ca sa incepeti sa folositi Instagram pentru comunicarea brandului si pe acest canal?

Includerea Instagramului in strategiile de comunicare a venit oarecum firesc, ca un raspuns la comportamentul unor consumatori din ce in ce mai “mobili”. Acest firesc nu inseamna insa si aleatoriu pentru ca decizia de a folosi un anumit canal de comunicare trebuie sa faca parte dintr-o strategie social media foarte bine pusa la punct si corelata cu obiectivele de business.

Este foarte important ca brand-urile sa fie prezente in mediile in care se afla consumatorii lor.

Este vorba despre adaptare si despre a raspunde noilor nevoi ale consumatorilor. Iata un motiv bun pentru care un brand ar trebui sa inceapa sa foloseasca Instagram-ul. Bine, mai adaugam si relevanta canalului pentru brand, potrivirea lui cu acesta, indentificarea modului in care faci ca brand-ul tau sa aiba o prezenta cat mai deosebita…da sunt mai multe motive!

De exemplu, motivele pentru care am inceput sa comunicam si pe Instagram pentru brand-ul IKEA Romania au fost legate de faptul ca ne-am dat seama ca o mare parte din audienta noastra se afla si acolo iar brand-ul are potential in a comunica cu oamenii prin imagini.

Cat de relevant este Instagram pentru brandul dumneavoastra?

Ei bine, da! Uite, asta este intrebarea pe care ar trebui sa si-o puna orice om care are grija de un brand, indiferent de mediul sau canalul despre care vorbim.

Toate brand-urile pentru care lucram in acest moment au trecut prin filtrul acestei intrebari. Unele au trecut testul si sunt deja pe Instagram, la altele suntem in procesul de a identifica acel ceva pentru care prezenta pe Instagram sa fie cu adevarat relevanta pentru business si pentru consumatorii care interactioneaza cu ele.

Pentru brand-urile care au deja cont de Instagram, acesta este foarte relevant iar asta se vede in interactiunile de acolo, in faptul ca oamenii cauta brand-ul si pe acest canal – pun intrebari, ne tag-uiesc iar noi le raspundem pe masura ☺

Care sunt beneficiile pe care le vedeti?

Stii cum e cu imaginea si miile de cuvinte, nu?

Pe Instagram avem un alt tip de continut, o alta forma de a interactiona cu oamenii, alte modalitati de a urmari continutul si ma gandesc aici la hashtag-urile care chiar functioneaza.

Altfel, ca si celelalte retele sociale, Instagramul ajuta la cresterea vizibilitatii brand-ului, la construirea unei noi voci a brand-ului prin care acesta sa devina mai accesibil, recognoscibil si uman. In social media putem glumi, putem da sfaturi, putem vorbi pe intelesul utilizatorilor si asta este important pentru ca oamenilor le place sa stie ca de partea cealalta a ecranulu este un om care il poate intelege nu un robot care ii spune sa depuna o cerere la secretariat si sa se intoarca peste 5 zile lucratoare.

Ce tip de content (video, photo) folositi cel mai des pe Instagram si de ce?

Folosim mult continut photo insa incercam sa-l alternam cu alte tipuri de continut sau sa iesim din limitele bazelor de imagini si sa avem un continut cat mai relevant, mai local si mai adaptat.

Oare ce poți găsi în spatele uşilor?

A video posted by IKEA Romania (@ikearomania) on

Sacul de sortare HUMLARE poate fi transportat uşor, fie de mâner, fie în spate, ca rucsac.

A video posted by IKEA Romania (@ikearomania) on

Ce campanie ati lansat in ultima perioada si ce rezultate v-a adus?

Multe dintre campaniile pe care le desfasuram in social media au si componenta de Instagram si incercam pe cat de mult posibil sa avem o integrare pe toate mediile si canalele pe care comunicam.

O campanie frumoasa in care Instagram a fost canalul principal a fost #ingredientelebucuriei pentru clientul IKEA Romania.

ingredientele bucuriei

Tema Catalogului IKEA 2016, a fost “Gesturile mici contează” și punea în prim plan bucătăria și momentele frumoase din jurul mâncării. Pentru a comunica tema noului Catalog, IKEA România a invitat mai mulți bloggeri să exprime prin intermediului fotografiilor, care sunt acele lucruri care fac viața în jurul bucătăriei să fie mai armonioasă, acele lucruri mici care fac marile diferențe. Folosind hashtag-urile campaniei #ingredientelebucuriei și #CatalogulIKEA2016 bloggerii au exemplificat, prin intermediul fotografiilor, “gesturile mici care contează” – gesturile mici dar pline de semnificație pe care le facem pentru cei dragi, fără un motiv anume.

Rezultatele campaniei au fost foarte bune iar imaginile ne-au dezvaluit o multime de moduri prin care poti sa iti faci viata de zi cu zi mai frumoasa, altaturi de cei dragi.

Iar la final, ce sfat ati da unui brand care vrea sa inceapa sa foloseasca Instagram?

Sa spunem asa:

1. Fii prezent acolo unde se afla si consumatorii brand-ului tau.

2.  Daca intentioneazi sa introduci un nou canal in planul de comunicare asigura-te ca este relevant pentru brand-ul tau, ca ai o strategie bine pusa la punct si ca setezi niste obiective clare pentru el.

3. Adapteaza comunicarea brand-ului tau la schimbarile retelelor de socializare. Evolutia de la text la vizual – video – live – imagini 360 – VR a fost una foarte rapida.

Trebuie sa fii intotdeauna pregatit pentru ce va urma.