Instagram a anuntat o schimbare majora in feed-ul utilizatorilor:

To improve the experience, feeds will soon be ordered to show the moments we believe people will care about the most—and that includes content shared from businesses.

The order of photos and videos in feeds will be based on the likelihood people will be interested in the content, their relationship with the person or business posting and the timeliness of the post. As we begin, we’re focusing on optimizing the order—all the posts will still be there, just in a different order. sursa

Ce inseamna asta?

Ca nu vei mai vedea fotografiile si videoclipurile puse in ordine cronologica ci mai degraba in functie de like-urile si preferintele tale. Adica, Instagram incepe sa functioneze tot mai mult pe schema Facebook.

Si parerile s-au impartit. Unii utilizatori s-au suparat, unele branduri s-au speriat iar Mark & co. isi freaca mainile undeva intr-un colt.

Cum ar trebui sa vada un marketer aceasta schimbare?

Ca pe o oportunitate.

Instagram a inceput ca un joc pentru multi. A fost acea retea care l-a facut pe omul de marketing sa se distreze cu filtre si fotografii pentru brandul pe care-l reprezinta. Apoi lucrurile au inceput sa fie mai serioase pentru ca tot mai multi utilizatori au inceput sa foloseasca zilnic Instagram. Si uite asa au ajuns sa existe aproape 400.000 de utilizatori doar in Romania.

Asa ca Instagram a inceput sa fie recunoscut in topul celor mai folosite retele de socializare in Romania, pe langa Facebook, Youtube si LinkedIn.

Iar azi marketerul se lupta sa-si gaseasca locul intre prietenii si familia utilizatorului de Instagram.

Insa schimbarea de algoritm va fi o oportunitate pentru el. De ce? Pentru ca atunci cand tu ca si brand incepi sa creezi un engagement mai profund decat “o poza pe zi” atunci vei realiza ca 100 de urmaritori loiali sunt mai importanti decat 1000 de urmaritori.

Si asta va face Instagram cu aceasta inteligenta artificiala – obliga brandurile si oamenii de marketing sa creeze engagement si experiente pentru utilizatori.

Jocul s-a schimbat.

Nu mai tine de calitate si de cantitate – totul va fi privit prin prisma engagementului si a relatiei brands vs utilizator.