O întrebare care se află pe buzele tuturor utilizatorilor rețelelor sociale este: pe baza căror algoritmi funcționează această rețea? Nu de puține ori ni s-a întâmplat să ne punem această întrebare și să încercăm să îi căutăm un răspuns.

Ca să elucideze o parte din misterul algoritmilor rețelelor sociale, Instagram au decis să comunice felul în care funcționează algoritmul lor. Au chemat o serie de reporteri, printre care și reprezentanți ai TechCrunch, pentru a răspunde la întrebări. Așadar, să vedem ce au spus.

Despre feed

Mulți utilizatori s-au plâns de-a lungul timpului că nu mai văd postările prietenilor atunci când dau scroll în aplicație. Instagram a venit cu un răspuns spunând că se bazează pe machine learning, iar posturile celor cu care se interacționează cel mai des vor apărea în feedul utilizatorilor. Așadar, chiar dacă tu și prietenii tăi urmăriți aceleași persoane, pozele și videourile din feed vor apărea personalizat în funcție de:

  1. Interese: bazându-se pe posturile cu care ai interacționat în trecut, Instagram îți va arăta posturi similare, analizând contentul a ceea ce îți va arăta.
  2. Cele mai recente: în funcție de cât de recent a fost postată o imagine sau un video, acestea au mai mari șanse să apară în feed. Cele mai vechi nu se vor regăsi acolo.
  3. Relaționarea cu ceilalți useri: aici este vorba de interacțiunea pe care ai avut-o de-a lungul timpului cu prietenii tăi sau cu cei care te urmăresc. Cu cât aceasta a avut loc mai des, cu atât sunt mai mari șansele ca posturile lor să apară în feedul tău; iar ale tale în feedurile lor.

Acestea sunt cele trei mari reguli după care algoritmul Instagram funcționează. Desigur, nu singurele. Altele trei importante sunt:

  1. Frecvența cu care deschizi Instagram. Posturile vor fi optimizate în funcție de cât de des deschizi aplicația. Acestea vor fi sortate în așa fel încât să nu le pierzi pe cele mai importante de la ultima ta vizită.
  2. Pe cine urmărești. Dacă urmărești multe conturi de Instagram, vei primi updates de la mai multe conturi, însă mai puține de la un anumit cont. Adică în loc să vezi mai multe posturi de la o singură persoană, vei vedea de la profiluri mai diversificate.
  3. Practici. Tu cât timp petreci pe Instagram? Stai de obicei câte o jumătate de oră la câte 2-3 ore sau cate 1 minut o dată la 30 de minute? Timpul pe care îl petreci pe Instagram și frecvența sunt alte două caracterisitici de care aceștia țin cont atunci când îți arată anumite postări.

Pe lângă aceste explicații, reprezentanții Intagram au răspuns întrebărilor frecvente:

  1. Instagram nu ascunde niciun post al utilizatorilor. Cu cât dai mai multe scroll-uri, cu atât mai multe posturi vei vedea.
  2. Nu se face nicio diferențiere între poze și video. Însă dacă în general nu te uiți la videouri, vei vedea mai puține decât o persoană care devorează acest tip de content.
  3. Nu se face diferență nici între porfilurile personale sau cele de business. Așadar, dacă te-ai gândit să îți faci un profil de business doar pentru a avea mai multă vizibilitate, poți să renunți.
  4. Instagram nu pedepsește pe nimeni dacă postează prea des, însă între toate posturile vor intercala și posturi ale altor useri.
  5. Instagram nu favorizează userii care folosesc Stories, Live sau alte avantaje pe care rețeaua le oferă.

Sperăm că măcar o parte din întrebările pe care le aveai despre feedul Instagram și-au găsit răspuns în acest articol. :)