Ultimul update de la Instagram aduce un nou feature pe care probabil mulți dintre noi îl așteptam de ceva vreme: urmărirea de hashtaguri. Astfel, se trece la un nou nivel: de la urmărirea userilor și a businessurilor, la noua dimensiune, hashtaguri.

Marțea trecută, împreună cu acest ultim update al Instagram, a apărut și posibilitatea de a urmări hashtaguri specifice, care sunt în raza de interes a fiecărui user, după buna sa plăcere. O dată ce urmărește un hashtag, toate imaginile sau videourile care sunt legate de acel hashtag vor apărea în feedul userului. La fel și în cazul Storyurilor.

Un reprezentant al Instagram a spus că atât imaginile, cât și videourile și storyurile în care apare un anumit hashtag pe care îl urmărești vor fi curate de un algoritm în funcție de calitate și de timp: cele mai recente și cele de o calitate mai bună vor apărea înaintea celorlalte. În schimb, Instagram nu te va notifica dacă va adăuga contentul pe care îl creezi într-un feed referitor la hashtagul pe care l-ai adăugat.

Urmărirea unui hashtag este la fel ca urmărirea altor useri sau a businessurilor. Poți orcând să dai unfollow sau să urmărești un număr nelimitat. Interesele se schimbă de-a lungul timpului, iar Instagram a înțeles asta. De asemenea, vei putea să vezi ce hashtaguri urmăresc ceilalți useri din feedul tău. Însă, dacă profilul tău este privat, cei care nu te urmăresc nu vor putea să vadă hashtagurile la care au dat follow.

Acest nou feature lansat de Instagram îi ajută pe useri să se conecteze cu cei care au aceleași interese ca și ei, ducând la un nivel mai deep conceptul de comunitate.

Dar ce poate însemna asta pentru businessuri? Cum se pot schimba strategiile pe care le pot aplica?

Deocamdată, businessurile nu se pot bucura de avantajele pe care urmărirea hashtagurilor le poate aduce. Dar ne putem închipui cum s-ar putea folosi de asta pe viitor. O variantă ar fi ca Instagram să propună brandurilor ca, pentru o anumită sumă de bani, să le insereze imagini, videouri sau storyuri într-un hashtag feed care este relevant pentru domeniul lor. Sau brandurile ar putea targeta ads către persoanele care urmăresc un anumit hashtag. O altă variantă ar fi ca brandurile să creeze hashtaguri sponsorizate, pe care userii să le urmărească dacă vor să știe noutăți de la brandul respectiv.

Deși și acum brandurile își pot crea hashtaguri specifice, un avantaj al posibilităților descrise în paragraful de mai sus este că vor putea primi analytics despre cum userii au folosit hashtagul lor specific și targetarea lor.

În viitor, Instagram va introduce și posibilitatea de a raporta sau a nu arăta în feed sau storyes contenturi care țin de un anumit hashtag pe care nu vor să îl vadă sau nu îl consideră relevant. Pentru că în feed, probabil, vor apărea și updates de la userii pe care îi urmărești.

Tu ce părere ai despre noul feature? Îl așteptai? Îl vei folosi?