Hai să recunoaştem – să comunici pe Instagram pentru un brand, nu e o treabă foarte uşoară.

Desigur, nici un alt canal nu este uşor, atunci când începi să-i oferi atenţia necesară şi te aprofundezi în tot algoritmul platformei.

Instagram a început să crească tot mai mult, atât pe plan global cât şi pe plan naţional, şi observ tot mai multe agenţii şi companii care sunt interesate de cum să “atace” această platformă.

Dar atunci când o reţea începe să acapareze o piaţă tot mai mare, oamenii de social media şi de comunicare încep să fie tot mai frustraţi pentru că trebuie să: cunoască toate insight-urile platformei, să fie foarte atenţi la ce comunică şi cum comunică, să fie updataţi şi în trend cu platforma, să cunoască influencerii industriei şi alte lucruri care nu-mi vin în minte în momentul de faţă.

La fel e şi cu Instagram. Social Media managerii sunt frustraţi că lucrurile se mişcă prea repede iar ei nu au timp să stea, să le studieze, să le rumege şi să le pună în practică. Iar frustrarea aduce rezultate proaste!

Azi voi scrie despre unele dintre aceste frustrări pe care un om de social media le are atunci când foloseşte Instagram pentru comunicarea brandului:

1. Ce tip conţinut să creez pe Instagram?

Poate că la prima vedere e o întrebare banală, dar atunci când ai de ales între video şi photo, ce ştii că va funcţiona cel mai bine? Nu te uita la rapoarte şi alte statistici, pentru că alea au fost făcute într-un anumit context.

Care tip de conţinut merită cel mai mult efort în momentul de faţă? Sau vei uploada aceeaşi imagine pe care ai folosit-o şi pe Facebook? Sau vei da un repost la o imagine făcută de unul dintre consumatorii brandului tău?

Soluţia: Ia în fiecare zi jumătate de oră ca să vezi ce tip de conţinut folosesc cel mai mult fanii brandului tău şi la ce tip de conţinut uploadat de tine răspund cel mai bine (like, comments, share pe alte canale de social media). Urmăreşte cu atenţie ce tip se consumă cel mai bine şi testează ce merge şi ce nu merge.

Pentru că la început trebuie să testezi şi să experimentezi, ca să-ţi dai seama ce funcţionează şi ce nu.

2. Câte hashtag-uri sunt destule?

Mama lor de hashtag-uri care ne omoară zilele, nopţile şi rapoartele. Că doar zicea cineva “cu cât bag mai multe hashtag-uri, cu atât am mai multe like-uri la imagine“, iar răspunsul meu era “Aşa! Apoi?” .

Well dragii mei oameni de comunicare, nu vă mai frustraţi cu hashtag-urile alea, că doar nu veţi inventa voi următorul hashtag care va fi tatuat de fanii voştri pe omoplat. Despre teoria hashtag-ului am mai scris aici şi nu vreau să mă repet.

Soluţia: Nu fiţi prea agresivi cu hashtag-ul şi nu căutaţi drumul către succes. Poate că nici nu trebuie să folosiţi hashtag şi veţi avea mai mult engagement.

3. Cum să măsor succesul pe Instagram?

Asta-i întrebarea mea preferată. Oamenii caută succes în orice lucru. Iar atunci când bagi bani, vrei să scoţi bani. Nu contează când, unde şi cum.

Hai să disecăm puţin subiectul acesta. Pentru unii succesul pe Instagram ar însemna 10k de urmăritori iar pentru alţii ar însemna 500 de comentarii sau like-uri la o poză. Dar degeaba ai 10k de urmăritori dacă aceştia nu fac nimic toată ziua decât să-ţi dea like-uri peste like-uri peste like-uri. Succesul în Instagram nu se măsoară în urmăritori, în like-uri sau în comentarii.

Succesul în Instagram se măsoară în conversie.

Dacă ai 100 de urmăritori, din care 3 îţi vor cumpăra produsul (se pot măsura cu discount-uri, vouchere sau alte tactici simple de marketing), atunci asta înseamnă succes faţă de 10k de urmăritori din care 1 îţi cumpără produsul.

Vrei să-ţi măsori succesul pe Instagram? Pune-ţi la treabă fanii.

4. Când să fac advertising pe Instagram?

Cristi îmi spunea la BIZ SMS Camp că e uimitor cum brandurile au început să bage bani în Instagram din momentul în care s-a dat liber la advertising pe platformă.

Foarte multe companii din România au început să facă advertising pe Instagram, însă foarte puţini au ştiut cum să facă şi ce tip de ad să folosească.

Poate pentru că nu şi-au pus această întrebare care ar trebui să frustreze orice om de social media care vrea să împingă brandul puţin mai mult.

Recomandarea mea e să-ţi faci advertising pe Instagram atunci când deja ai o comunitate, când ai un conţinut bun pe contul de Instagram şi ad-ul pe care-l vei uploada va oferi un plus de valoare celui pe care vrei să-l faci fanul tău.

Concluzie

Cred că oamenii care stau în spatele brandurilor trebuie în primul rând să se educe, să testeze, să experimenteze, să asculte şi să pună în practică.

Photo: Shopify