Pentru persoanele din spatele unor conturi de brand, Instagram ar putea fi puțin mai diferit decât pentru persoanele care folosesc simplu această rețea sau fotografii care deja fac bani frumoși.

Până acum am scris o serie de 5 articole în care am descris câte un pas pe care un brand ar putea să-l facă pe Instagram. Desigur, aceste articole sunt doar de inspirație și nu voi susține niciodată că ”Asta e legea pe care trebuie să o urmezi!”.

În primul pas am învățat că un brand trebuie să ia decizia corectă, dacă să folosească Instagram pentru comunicare sau nu. Apoi am continuat cu al doilea pas unde am explorat puțin partea de research (*Cercetarea) și cât de importantă este ea. În al treilea pas am explicat de ce brandurile trebuie să creeze un album de fotografii care merită urmărit și de ce prima fotografie nu ar trebui să fie prima fotografie. Penultimul pas a fost o situație pe care am văzut-o în rândul multor companii și care uită că trebuie să fie constante și să comunice regulat pe Instagram. Iar în ultimul articol am scris despre importanța instagrammerilor și de ce brandurile trebuie să înceapă să colaboreze cu ei.

Astăzi am stat și m-am gândit la care ar fi pasul  numărul 6 pe care l-aș recomanda unui brand în călătoria lui pe Instagram. Desigur, pe lângă cele 3 lucruri esențiale de bifat înainte de a administra un cont de instagram (simț artistic, telefon cu o cameră foarte bună, aplicații de editare fotografii) m-am gândit la un lucru despre care nu prea am vorbit aici dar cred că e un punct important în awarness-ul unui brand pe Instagram.

Hashtag-ul brandului

Despre importanța hashtag-ului am mai scris pe Instagramology (articol aici și aici) și nu cred că este un subiect tabu pentru voi. Dar cred că am uitat să luăm în considerare importanța hashtag-ului pentru brandurile care vor să aducă un plus de valoarea pe Instagram, și mai ales să strângă o comunitate frumoasă.

De ce un brand ar avea nevoie de un hashtag propriu pe Instagram?

Se știe din vechime că hashtag-ul are mai multe atribuții:

1. Să creeze o comunitate (un proiect lansat – vezi #viataincluj);

3. Să atragă o comunitate (like-uri sau comentarii la o fotografie, status, tweet etc);

3. Să pornească o mișcare urbană.

Și ar mai fi de adăugat, însă noi știm că hashtag-urile atrag like-urile la fotografii pe Instagram. De aceea ne place să punem  #allshots_ #bestofvsco #igers #instagoodmyphoto #instadaily #imagesnipers #justgoshoot #killeverygram #topvsco #topselects #vsco #VSCOcam #vscogood #vscogram #vscogrid #vsco_best #vsco_shot #vscophile #vscofeature #vscovisuals #VscoGood #VSCOGoodShot #VSCOgrid #vscobest #coffee #cofeeshots #chicagogram #chicago #photooftheday #insta_chicago #allshots_ #bestofvsco #igers #instagoodmyphoto #instadaily #imagesnipers #justgoshoot #killeverygram #onlyiphone #topvsco #topselects #vsco #vscocam #vscogood #vscogram #vscogrid #vsco_best #vsco_shot #vscophile #vscofeature #vscovisuals #VscoGood #VSCOGoodShot #VSCOgrid #vscobest #MobileMag #portraits #photooftheday #allshots_ #bestofvsco #igers #instagoodmyphoto #instadaily #topvsco #topselects #vsco #vscocam #vscogood #vscogrid #vsco_best #vsco_shot #vscophile #vscovisuals #VscoGood #travel #tasteintavel #VSCOGoodShot #VSCOgrid #passionpassport #vscobest #MobileMag #cluj #romaniamagica #viataincluj #ig_cluj #mydayincj #igersromania #livefolk că avem de câștigat.

Însă problema brandurilor e că încă nu și-au dat seama că trebuie să-și creeze un hashtag propriu unde comunitatea și cei care folosesc Instagram să se poate mândri că folosesc produsul/serviciile lor.

Ce înseamnă acest lucru?

1. Hashtag propriu poate fi numele brandului 

Indiferent că vorbim de branduri de talia locală, națională sau internațională. Cred că un brand ar trebui să-și folosească numele în hashtag și să-l urmărească în fiecare zi pentru a putea interacționa cu utilizatorii de rețea.

Se-ntâmplă ca brandurile globale să comunice pe piața locală, și atunci ele vor folosi numele pieței pe care se află: #cocacolaromania, #ikearomania,#jyskromania etc.

Dar dacă brandul tău se numeșe ”Bade Ghiță” și ai luat decizia de a comunica pe Instagram, atunci poți folosi doar #badeghita.

2. Hashtag poate fi o campanie

De exemplu Veka Romania a lansat campania #lafereastramea unde îi invită pe participanți să fotografieze geamuri cu anumite teme, precum: #fericire, #bucurie, #relaxare, #siguranta, #confort, #dragoste, #stil, #Romania, #inovatie, #joaca, #orizonturi. 

O idee bună și simplă de campanie unde Veka promovează hashtag-ul #lafereastramea și încearcă să câștige cât mai mult awarness.

3. Hashtag-ul poate fi o provocare sau o mișcare

Și aici îmi aduc aminte de #fromwhereistand sau hashtag-ul lansat pe piața locală clujeană #viataincluj, care a strâns deja peste 22 de mii de fotografii.

Partea interesantă că această provocare sau mișcare nu are ca scop un premiu, totul se întâmplă doar de dragul de a strânge o comunitate care să fotografieze cam aceeași idee.

Concluzie

Cu ce trebuie să rămâneți după ce citiți acest articol:

1. Brandul trebuie să comunice constant și pe un hashtag propriu.

2. Nimeni nu deținde nici un hashtag și nu poate avea control 100% pe el.

3. Hashtag-urile sunt importante și aduc un plus de valoare dacă sunt folosite bine.