Conferința F8 de săptămâna trecută a adus o grămadă de noutăți atât pentru Facebook, cât și pentru Instagram. Peste tot s-a vorbit despre faptul că Instagram va introduce video calls sau schimbările aduse părții de Explore. Dar nicăieri nu s-a spus despre faptul că în curând vom putea rezerva mese la restaurante sau chiar vom putea cumpăra diverse obiecte direct din aplicație. Totuși, unii utilizatori din USA și UK au deja aceste opțiuni și au dat vestea mai departe.

Ce înseamnă asta?

În dorința de a deveni una dintre cele mai mari platforme de e-commerce, Instagram a făcut un prim pas înspre asta când a introdus tagurile de preț în posturile brandurilor. Însă, pentru a achiziționa un produs dorit, erai trimis spre websiteul comerciantului. Introducerea unui mod de plată nativ, direct din Instagram, îi va salva pe useri de o serie de clickuri în plus. Acest sistem de plăți nativ va fi susținut de cel al Facebook.

Până acum, userii care au acces la acest nou feature au observat că pot să își facă rezervări la restaurante, saloane sau alte servicii. După cum spuneam, doar anumiți useri din USA și UK au la dispoziție acum aceste servicii, însă Instagram plănuiește să le dea drumul în lumea mare în curând.

Pentru a putea beneficia de acest nou feature de la Instagram, trebuie să îți adaugi la profil cardul de credit și un pin, la fel ca pentru celelalte servicii oferite de Facebook, care includ plăți direct din aplicație.

Cu o comunitate care depășește 800 de milioane de useri lunari, din toată lumea, Instagram este una dintre cele mai mari platforme de pe piață. Updateurile constante ale aplicației și introducerea de featureuri noi o fac din ce în ce mai puternică, iar cu ultimele vești despre introducerea plăților native, o concurență platformelor de ecommerce și probabil și s siteurilor producătorilor de produse sau servicii. Acum rămâne doar la latitudinea lor cum și dacă se vor folosi în strategiile de marketing și vânzări de acest nou feature al platformei.