Până la un moment dat Instagram era cunoscut ca un tool unde poți să editezi fotografii și video, să le aplici filtre și să folosești hashtag-uri ca să strângi cât mai multe like-uri. Desigur, lucrurile au început să evolueze în rândul platformei din momentul în care a fost cumpărat de Facebook și au început să investească mai multe resurse.

Pentru mine personal astăzi Instagram se împarte în 6 mari categorii:

  1. Feed – Este acel loc unde pot să-mi uploadez fotografiile și videoclipurile. E partea care se vede în integral ce fotografiez, cine sunt eu (profilul), link către articole și dacă oamenii vor să-mi scrie email.
  2. Stories – Este locul unde uploadez fotografii, videoclipuri și uneori fac live-uri pentru cei care mă urmăresc. Nu pun foarte mult accent pe ce tip de content folosesc aici, însă mă asigur că e autentic, că reprezintă ceea ce sunt eu. Stories pentru mine e un loc de joacă.
  3. Chat – În ultima vreme am observat că tot mai multă lume foloseste acest serviciu de la Instagram. Ba mai mult, de când cu Instagram Stories, engagementul pe chat e mult mai mare. Iar acum cred că lucrurile se vor dezvolta și mai mult pentru că au oferit posibilitatea de link share și să uploadezi fotografii/video landscape și portrait (chestii minore dar pentru unii destul de importante)
  4. Advertising – partea de advertising nu doar pentru feed dar și pentru stories.
  5. Insights – atunci când am nevoie de informații despre contul meu de instagram. Ca om de marketing sunt interesat și de date precum impresii, reach, engagement, likes și/sau comentarii.
  6. Colecții de idei – cred că este cel mai interesant tool pe care Instagram l-a scos în ultima vreme și mă face să folosesc aplicația mai des. Faptul că dau un like și/sau comentez la o poză nu-mi ajunge. Vreau să salvez aceea fotografie la care vreau să mă întorc cândva mai târziu.

În ultima vreme am observat că un utilizator de Instagram foloseste aplicația din 3 perspective: crearea de content, consum de content și engagement cu urmăritorii.

Consumul de content a început să aibă o importanță foarte mare în grădina Instagram. Gândiți-vă de ce au dat lansat stories (desigur, pe lângă lupta Facebook vs Snapchat) sau de ce au investit într-un feature care te ajută să-ți salvezi fotografiile și/sau videoclipurile pe care le vezi în timp ce scrollezi pe Instagram.

Pentru că Instagram nu mai vrea să fie doar un tool de editat fotografii/video, un loc unde poți comenta la poze și pune hashtag-uri. Instagram vrea să fie locul unde te întorci de fiecare dată când ai nevoie de o idee, de inspirație sau pur și simplu te întorci la folderul ăla cu poze/video pe care l-ai făcut pentru că îți place ție ceva.

Un loc unde să descoperi conturi care te interesează. Un loc unde să salvezi ideile care te interesează. Un loc unde să găsești tips&tricks din alte locuri văzute prin prisma utilizatorilor.

Sau poate mă-nșel.