Când am lansat provocarea #toamnanebundefrumoasa am vrut să fac un experiment. Pe parcursul provocării am putut observa că în unele cazuri valoarea hashtag-ului nu e dată de scop ci uneori chiar şi de – atenţie – lungimea ei! – da, uite că mărimea contează.

#Toamnanebundefrumoasa întrece orice limită de bun simţ atunci când vine vorba despre un hashtag pe Instagram. E ca şi cum aş fi pus #acestaesteunproiectincarepoticastigapremiidacaveipunepozecuhashtagulurmator. Desigur, uploadezi o fotografie şi te chinui să scrii acest hashtag dar Instagram îţi salvează hashtag-ul pentru viitoarele fotografii aşa că nu-i problemă mare.

Chiar dacă hashtag-ul a fost preluat de la un titlu de piesă tot nu a avut destul impact. Numele a fost foarte lung şi cu siguranţă nu a fost uşor de reţinut.

Lecţia 1: Nu folosi cuvinte prea lungi într-un hashtag. Make it simple şi mai uşor de reţinut, ca de exemplu: #viataincluj #iubescro #instawalkcj #instawalkab

Nu am nici o intenţie să fiu rău dar aveam nevoie de un exemplu ca să putem învăţa ceva. Nu folosi hashtag-uri care nu  generează nimic.

Să luăm exemplu un brand local “Livada Cluj” – un restaurant din Cluj-Napoca ce foloseşte aproape zilnic Instagram şi pune fotografii demne de like-uit (zic eu).

Partea proastă a activităţii pe Instagram e că foloseşte câteva hashtag-uri care nu generează nici măcar o fotografie din partea clienţilor, ca de exemplu: #poftadepranz, #nevedemlacina, #oretetacudetaliisigust. Ca hashtag-uri sună bine dar degeaba sună bine dacă nu generează nimic, degeaba sună bine dacă nu mă face pe mine ca şi client să folosesc acest hashtag. Ca exemplu pozitiv îi avem pe cei de la Tiparo care folosesc foarte bine hashtag-ul #cadoulperfect şi care i-a ajutat să se poziţioneze ca un brand ce poate să-ţi ofere cadoul perfect pe care vrei să-l faci cuiva drag.

Lecţia 2: Dacă hashtag-ul pe care-l foloseşti nu generează nimic atunci mai bine uită de el.

#Şi #aş #putea #vorbi #în #hashtaguri #cât #încape #dar #care #v-ar #enerva #pe #voi #foarte #tare #şi #atunci #cu #siguranţă #nu #aţi #mai #citi #ce #vreau #eu #să #scriu. Asta sper să fie o lecţie ce o vor învăţa vreodată brandurile care folosesc instagram. Pentru că folosim hashtag-urile în prostie crezând că există cineva care caută cuvântul #foarte sau #vorbi #sau #siguranţă. Nu domnule, nu există nimeni care să caute hashtag-uri proaste care nu au nici o valoare. Doar tu crezi asta, dar nu e aşa. Deci nu folosi orice cuvânt ca şi hashtag crezând că vei atrage oameni să-ţi dea like şi poate vei ajunge pe pagina de popular împreună cu o pereche de sâni şi un răsărit.

Lecţia 3: Nu orice cuvânt înseamnă hashtag

Iar înainte ca să termin, am găsit salvat prin computer imaginea de mai jos care sper să te ajute atunci când vrei să foloseşti un hashtag!

CHOOSING-A-HASTAG