Declinul de reach organic de pe Facebook a fost datorat și faptului că platforma a început să crească tot mai mult. Mai mulți useri, mai multe branduri, mai mult conținut. Așa că Mark trebuia să ia decizia de a menține o linie dreaptă, sau cel puțin echitabilă, când vine vorba de conținut, utilizatori și companii.

Așa că Facebook s-a gândit: cărei categorii să dau întâietate? Brandurilor care creează conținut pentru utilizatori și care au bani, sau utilizatorilor care creează conținut pentru utilizatori și nu au buget.

Așa că au pariat pe utilizatori, dându-le tot mai multe oportunități de a crea conținut într-un mod cât mai simplu; iar brandurilor le-a scăzut reach-ul organic, dar le-au dezvoltat mai multe tipuri de ad-uri care să-i ajute să atingă targetul dorit.

Acum să ne întoarcem la Instagram.

Dacă e să ne uităm ce s-a întâmplat în ultima vreme, putem spune că Instagram merge pe modelul Facebook.

Doar că momentan, brandurile pe Instagram se bucură de succesul mare de high engagement. Dar cu siguranță vor urma câteva modificări de algoritmi, ceea ce va avea un impact în rata de engagement, așa cum am văzut și în cazul Facebook.

Iar dacă Instagram va atinge o rată de saturație a utilizatorilor pe platformă, atunci cu siguranță că brandurile ar trebui să se aștepte la un declin al reach-ului organic.

Soluția? Focus pe content de calitate și diversificarea strategiei de advertising.

Ah și, cum ziceam, fiți atenți la ce noutăți aduce Instagram pe platformă, folosiți-le în strategia voastră și vedeți ce funcționează și ce nu funcționează.