La prima vedere nu-mi sare în cap decât celebra parodie muzicală semnată Fallon&Timberlake care avea, e drept, țintă # de pe twitter. #dar #parcă #e #totuna #cu #instagramul. Nu?

Ce este #hashtagul pe instagram?

Nu este o înșiruire fără sens, un simbol aruncat la începutul fiecărui cuvânt, ci are o menire clară. Folosirea corectă a unui hashtag nu face altceva decât să introducă poza urcată într-o anume categorie. Ca să înțelegem cel mai bine cred că am putea urmări chiar hashtagurile-proiect ale contului Instagram, care propune câte unul diferit pe fiecare weekend.

Weekend Hashtag Project is a series featuring designated themes and hashtags chosen by Instagram’s Community Team. For a chance to be featured on the Instagram blog, follow @instagram and look for a post announcing the weekend’s project every Friday.

 #uzuale

Hashtaguri uzualeLăsând la o parte cele mai folosite hastaguri, sunt unele ce stârnesc cu adevărat interesul semiprofesioniștilor. Și nu doar. Am întâlnit cazuri în care vezi # în viața reală, ca mai apoi să scoți telefonul și să faci fotografia. Exemplu: #peoplewalkingpastwalls.

Puterea #hastagului

Mi-e destul de clar că un hashtag folosit corect te ajută să îți șlefuiești contul, iar aruncarea hashtagurilor banale sub o poză ca cărui context nu-l cunoști nefiind decât un chiot de veselie a începătorului. #fun, #love, #brb, #haha, #etc.

Vrei să crești?
  1. Consecvență – nu e deajuns doar să postezi regulat, ci e necesară o atenție sporită către filtrele folosite, culori, propriul grid.
  2. Format – hotărăște-te! 1×1 sau free.
  3. Interacționează! – răspunde comentariilor și, de asemenea, comentează și tu la fotografiile pe care le placi. Nu te sfii cu double-tap-ul. Nu strică. ;)
  4. Hashtag corect – Nu e neapărat necesar să pui # la fiecare poză, dar atunci când îl folosești, ai grijă ca poza ta să intre în categoria aleasă. Intră înainte în categoria respectivă ca să știi dacă merită sau nu.

Pentru cei care sunt din generație mai veche, adică ce-i care au  trecut prin mIRC, haștagul este un canal. Un cuvânt cheie de legătură prin care se poate urmări o conversație pe un anumit subiect.