În 2016 am văzut mai multe campanii pe Instagram decât în 2015. Desigur, asta pentru că am observat o creștere constantă atât între utilizatori cât și între brandurile care au început să folosească și acest canal de comunicare.

Ba mai mult, am auzit de la mai mulți social media manageri că Instagram ajunge să fie în top 3 cele mai folosite canale de social media, alături de Facebook și YouTube.

Brandurile au investit bani în Sponsored Post, au colaborat cu influencerii, au făcut cross promotion și pe alte canale (unele online, altele offline și altele chiar și cele tradiționale) și au încercat din răsputeri să scoată rezultate măsurabile care pot fi ușor puse pe masă și prezentate conducerii.

Desigur, directorul de marketing (sau clientul) are o altă contabilitate decât agenția/freelancerul sau marketerii din departament. Pentru el 1+1=3.

Dacă am băgat atâția bani într-o campanie de marketing, vreau să fac mai mulți bani.

Well, dă-mi voie să zic că această contabilitate s-a schimbat și tu ca și director de marketing trebuie să te adaptezi la ce înseamnă marketingul din 2016/2017. Azi nu ajunge doar să bagi bani în reclame TV/Radio, Adwords, Email Marketing și/sau Social Media ads.

Brandul tău are nevoie de engagement cu clienții și cu posibilii clienți. Brandul tău are nevoie de awareness în fiecare zi/săptămână. Să fie prezent prin conținut (fie pe blog, fie pe social media) pe canalele unde clienții tăi își petrec timpul.

Brandul tău trebuie să fie alături de client, chiar dacă nu-i vinde nimic tot timpul!

Și la fel se întâmplă și pe Instagram. Oamenii din spatele brandurilor trebuie să gândească long-term dar să știe să-și eficientizeze și să-și măsoare fiecare mișcare.

De aceea azi vreau să vorbesc puțin despre

Scopul Engagementul pe Instagram

Din punctul meu de vedere este cel mai important indicator de performanță al unui cont de Instagram.

QuickSprout a publicat un infographic în 2014 care prezintă câteva metode de a-ți îmbunătăți engagementul: să postezi regulat, să postezi într-un anumit timp, să lansezi concursuri sau să-ți promovezi contul pe Instagram.

Pentru fiecare marketer engagementul înseamnă ceva difierit. De exemplu, pentru unele branduri indicatorul de performanță înseamnă câți urmăritori ai contul de Instagram, câte like-uri a primit o poză, câte comentarii a primit o poză, câte view-uri are un video, câte mesaje au primit pe chat pe Instagram sau câți au dat click pe link-ul din bio.

Bun, dar toate astea unde duc? Care este scopul lor? Vrei să ai mai mulți followersi pe Instagram ca să-i poți targeta după aceea cu un Sponsored Post ca să le dai un anumit discount? Vrei să vezi câți au dat click pe link-ul din bio ca să îți lase adresa de e-mail într-un content pe care l-ai livrat?

Vânzare. Customer Service. Lead Magnet. Sunt doar câteva exemple care arată care ar trebui să fie scopul unui engagement.

Iar atunci când ai un scop bine definit, știi ce vrei de fapt să faci pe Instagram și ți-ai stabilit bine marketing funnel-ul, atunci cu siguranță că ești pe drumul cel bun.