A avea un brand și a fi prezent pe rețelele sociale înseamnă mai mult decât o poză de profil. Înseamnă conținut original și să îți diferențiezi brandul de cei care crează profile fake ale brandului tău. Fie că e vorba de o personalitate sau un produs.

În 2014, Instagram a introdus un feature prin care brandurile puteau să obțină un badge care să autentifice originalitatea brandului. De asemenea, acest badge ajuta și la identificarea mai ușoară a brandurilor sau celebrităților pe platformă, ajutându-i pe utilizatori să diferențieze paginile oficiale de cele create de diverși fani.

Din păcate, în 2015, acest feature a fost scos, așa că doar conturile cu comunități formate din zeci de mii de followers mai au posibilitatea să primească acest badge pentru a-și demonstra autenticitatea.

Dar ce faci dacă ai un brand mic, care nu scalează la fel de ușor ca unul care este cunoscut sau endorsat de nume mai mari în industrie?

Întrebați cum se poate obține un astfel de badge, răspunsul Instagram a fost unul negativ, însă au dat alte soluții, printre care și a adăuga un link spre site sau alte profile pe rețele sociale, pentru a crea o legătură între acestea.

Dacă totuși vrei neapărat să ai bulinuța albastră lângă numele brandului tău pe Instagram, o să îți dau niște tips and tricks care ar putea funcționa:

  1. Fă tot posibilul să construieși o comunitate de fani reali – nu îi cumpăra de pe diverse websiteuri, pentru că motoarele Instagram îi vor identifica pe cei falși și vei avea mai mult de pierdut decât de câștigat.
  2. Generează engagement pe pagină – încurajează-i pe urmăritorii tăi să îți dea like, să comenteze la postări și astfel conținutul, împreună cu pagina, va fi privit ca unul original, autentic.
  3. Încearcă să iei legătura cu branduri mai mari care pot să aibă legătură cu al tău și creează conexiuni care pot duce la endorsement din partea lor.
  4. Scrie-le celor de la Instagram și întreabă-i cum anume ai putea să primești acest badge sau ce alte oportunități de a te promova ai. Creează o legătură de prietenie cu ei și poate, într-o zi, îți vor oferi badgeul.
  5. Asigură-te că Instagram nu este singura platformă pe care ai cont. Ideal ar fi să ai și pe Facebook și pe Twitter, astfel poți să faci cross-promotion și șansele să îți demonstrezi autenticitatea pe Instagram cresc.

Cam acestea sunt sfaturile mele pentru tine, administratorul unei pagini de Instagram a unui brand sau personalități în creștere.

Crearea unei comunități solide nu e un proces ușor sau care se întâmplă de pe o zi pe alta, ci unul care se întinde pe o perioadă mai lungă de timp, însă chiar dacă drumul poate părea unul anevoios, rezultatul final va fi priceless.