Atunci când am lansat Instagramology m-am gândit că va fi o sursă pentru oamenii de marketing care sunt în căutarea unor soluții pentru Instagram sau pentru cei care doar doresc să mai descopere un instagrammer nou sau un update util.

Însă ce urmează să vă spun nu are legătură directă cu Instagram, social media, campanii de marketing sau comunicare vizuală. De fapt, cred că e prima oară când mă folosesc de Instagramology ca să vă povestesc momentele pe care le-am simțit atunci când am văzut bucuria unor copii care l-au întâmpinat pe Moș Crăciun.

Împreună cu Valentin, Răzvan și Radu am avut onoarea să stăm în spatele unui public format din copiii care îl așteptau pe Moșu’.

Dar ca niște oameni responsabili ce suntem, am ajuns mai repede și ne-am luat pozițiile de observatori dintr-un loc strategic, fiecare pregătit pentru ce urma să se întâmple:

Uneori ne ridicam privirea de pe ecrane și ne uitam unul la altul întrebându-ne din priviri dacă e normal să ne placă și nouă, adulților și ghici ce, ne-a plăcut!

Ne uitam la magicianul care scoate câte un aaaaaa, wwwooowww, iiiiiihhh, aaaa de la copiii din public. Și ca să fiu sincer cu voi, l-am auzit și pe Răzvan și Radu zicând mai subtil câte un Băăăă, cum a reușit să facă asta???

Dar până la urmă care mai e farmecul magiei dacă îi afli mecanismul din spate? Însă ghici ce, doar atunci când începi să crești și să te maturizezi te pierzi în detaliile astea tehnice. Până ești copil te bucuri și îmbrățizeși în zâmbet toate surprizele pe care le primești.

Iată primul lucru pe care l-am învățat ca om de marketing de la niște copii: bucură-te din plin de magie și nu te pierde în detalii.

Lecția nu s-a terminat pentru că programul a continuat cu o reprezentație de teatru de păpuși care … vorbea cu publicul. Exact! Era o poveste perfectă pusă în scenă în care “actorii” comunicau între ei dar în același timp își adaptau programul în funcție de cerințele copiilor.

Un al doilea lucru pe care l-am învățat de la copii a fost să îmi adaptez comunicarea în funcție de public. Pentru că de prea multe ori ajungem să cădem în capcana “știu eu cum tre să fie” și când suntem în fața faptului împlinit, ne pierdem.

Dar nici o altă lecție nu va fi ca și cea în care apare Moș Crăciun iar copiii cu un zâmbet gigantic fug către el, îl strâng în brațe și îi spun că i-a fost dor de el. Exact.

Emoția pe care o stăpâneau cu greu în timpul programului a explodat dintr-o dată și i-a ridicat de pe scaun dându-le avânt să fugă până la Moșu în brațe.

Și s-au bucurat împreună cu personajul evenimentului. S-au fotografiat cu el și au deschis cadourile oferite de Fundației Vodafone România.

Proiectul “Scrisori pentru Moș Crăciun”  a fost la a șaptea ediție și a adus pentru 120 de copii din centrele sociale și de plasament din județele Alba, Arad, Cluj și Maramureș cadoruile râvnite.