Până acum am prezentat doar brandurile mari care fac campanii pe Instagram. Unii cred că pentru companiile astea mari e un lucru normal şi simplu să faci o campanie pe Instagram că doar au buget şi de multe ori e vorba de PR nu şi de vânzări.

Problema brandurilor mici e la nivel financiar. Nu pot investi sute de mii de euro într-o campanie digitală, nu pot să experimenteze pe banii lor anumite proiecte şi nici să angajeze social media guru care să le crească prezenţa în online.

Aşa că am stat şi m-am gândit dacă există o reţetă de succes pe Instagram pentru companiile mici şi am ajuns la 3 puncte simple care pot fi de mare ajutor (Atenţie! Sunt 3 puncte ajutătoare dar care nu asigură succesul pe Instagram):

  1. Fii exclusiv şi spune-i comunităţii tale lucrurile behind the scene. Exclusivităţi care nu le pui pe Facebook sau Twitter.
  2. Fii constant în comunicare
  3. Iubeşte-ţi comunitatea şi fii atent la ea.

Iar acum, după ce m-am lăudat ca un specialist care împarte reţete de succes în dreapta şi în stânga (că doar aşa fac specialiştii, nu?) hai să şi vorbim despre un brand mic dar care face treabă bună pe Instagram.

Aţi auzit de Frizeria Hudson Hawk?

M-aş mira dacă aţi auzit de ei pentru că sunt atât de mici încât nici măcar un publisher din ăla mare (The Verge, Mashable, Tech Crunch sau Adweek) nu a vorbit despre ei. Recunosc, nici eu nu mai ţin minte cum am început să-i urmăresc dar pentru că au fost constanţi în ceea ce făceau mi-au atras atenţia.

Dar ce fac băieţii ăştia pe Instagram de merită să fie lăudaţi?

1. Şi-au completat Profilul corect

Multe branduri pe Instagram nu înţeleg că descrierea profilului este un must do. E primul lucru pe care utilizatorul de Instagam îl citeşte atunci când intră pe profilul unui brand. Faptul că îţi pui doar numele brandului nu o să mă entuziasmeze ca să-ţi dau follow. Ai un spaţiu pentru un call-to-action care merită completat. Creativitatea nu are limite!

Hudon Hawk IG

2. Se laudă cu rezultatele serviciilor lor

Şi nu e greşit să te lauzi. Ba mai mult, e chiar indicat să le arăţi oamenilor ce ştii să faci şi cum a decurs tot procesul. Iar ca să o faci asta trebuie să găseşti punctul creativ şi constant care te duce la inima urmăritorilor de pe Instagram. Asta fac şi cei de la Hudson Hawk cu fotografiile de tip colaj. Imaginile de tip “Before / After” au un impact mai mare!

3. Clienţii lor sunt fericiţi şi nu le este ruşine să o arate

Iar acolo unde un client e fericit de ce să nu imortalizezi momentul? Ba mai mult, îţi recomand să-i ceri contul de Instagram ca să-i poţi da tag. Imaginile cu zâmbete sunt mult mai frumoase decât aceleaşi imagini cu aceleaşi produse doar din unghiuri diferite. Smile!

4. Puţin branding nu strică

Dar ai grijă să nu exagerezi cu logo-ul tău în zecile de fotografii trecute prin toate filtrele din unghiuri diferite. Ok, am înţeles că ai un logo de care eşti mândru, am înţeles că îţi iubeşti brandul dar vreau să văd şi altceva decât un logo şi atât. E ok să-mi aduci aminte dar nu să mă agresezi vizual cu brandul tău.

5a. Anunţurile pot fi exclusivităţile

Îmi plac imaginile de pe Hudson Hawk în care prezintă câte un eveniment sau anunţă un moment important al brandului. Uneori instagrammerii reacţionează mult mai repede la anunţurile făcute direct pe Instagram decât pe alte platforme. Iar dacă-i găseşti şi un design care să atragă. Well…you got your follower!

5b. Anunţuri de angajare

Vrei creativitate? Perfect. Instagram este platforma unde găseşti creativi. Şi asta nu o zic doar eu, dar şi cei de la Nivea sau Mercedes ştiu asta. Aşa că dacă-ţi cauţi un om creativ, încearcă Instagram!

Nu vreau să trag nici o concluzie! Te las pe tine să decizi dacă vrei să investeşi în Instagram mai mult decât o faci acum. Eu doar ţi-am prezentat ce face o frizerie pe Instagram. Alegerea îţi aparţine!