Old Spice, pentru cine întreabă ce e și la ce se folosește, este acel brand notoriu care dezvoltă și comercializează produse pentru igiena personală. Targetul lor este format în principal din bărbați, dar nu doar o dată s-au adresat femeilor care, se știe prea bine, controlează nu doar viața bărbaților lor, ci și coșul lor de cumpărături. Deci fac lucrurile altfel.

Old Spice este un brand aflat sub zodia creativității. Pentru mine este Oreo-ul industriei produselor destinate igienei personale. Doar AXE te mai făcea să zici pe vremuri “Bă, ce tare e reclama asta!”…

Bine, sunt conștient că ar trebui să definim înainte de toate cuvântul “creativ”, dar pentru că e un subiect precum religia sau politica, îl las suspendat undeva între “inovație”, “funcționalitate” și, eventual, “buget scăzut”. Îl las și trec la subiectul asupra căruia vreau să îți atrag atenția.

Old Spice, Old School, New World

Nu e primul brand care face o campanie pe Instagram și care se folosește de conturi secundare pentru a convinge publicul să interacționeze. IKEA a bifat deja asta acum ceva vreme când și-a prezentat noul catalog. Însă modul în care a implementat Old Spice acest… să-i spunem… sistem, e de-o potrivă interactiv și distractiv, mai ales dacă-ți plac jocurile și benzile desenate în stil retro. Și spune o poveste! Te-ai plictist de povești și storytelling, știu, dar funcționează. O să spui că s-a inspirat din video-urile interactive de pe Youtube. Get over it, toți ne inspirăm de undeva.

Practic, au făcut un joc. Pe Instagram! Ai de luat decizii la fiecare pas. Te trezești într-o peșteră și ai de ales: ieși la lumină sau pui mâna pe un Old Spice? Dacă ieși la lumină dai de un robot. Îți vrea răul? Îți vrea binele? Ce-o fi în paharul pe care-l întinde către tine? Îl accepți sau îl refuzi? Ieși pe scenă? Decizii, decizii, decizii…

Chose your own adventure!

Adweek.com notează ca o concluzie că:

The game is pretty much one big joke, undermining itself at every turn and parodying the genre rather than presenting a real “adventure.” The ending, in particular, is intentionally anticlimactic, centered on an inside joke about the ad budget for the project—very much in keeping with the brand’s self-aware ethos.

Eu zic doar că modul ăsta de face oamenii să stea de bună voie cât mai mult în preajma produsului tău este pur și simplu ingenios.

Limitările noastre sau ale platformei sunt cele care ne fac să fim creativi, mai ales când comunicăm în mediul digital. Și, evident, nu numai. În esență, găselnița Old Spice cu Choose your own adventure e stupid de simplă și ieftină. Semn că nu trebuie musai să scoți bugete mari din buzunar pentru campanii care folosesc mecanisme sigure, ci să și mizezi pe curaj și încredere. Încredere că specialistul care-ți propune un lucru inedit știe despre ce vorbește. Iar tu, managerul, să îți asumi un eventual eșec. Că altfel nu evoluăm nici noi, cei cu PR-ul și marketingul, și nici tu. Nici publicul tău.