Lansarea Instagram Videos a fost un subiect destul de fierbinte pe care majoritatea site-urilor/blogurilor din domeniu îl disecau în cât mai multe păreri/sugestii/critici/comentarii (Mashable avea deja 15 articole în nici 8 ore de la apariţia Instagram Videos).

Apoi a urmat o zi de lansări în exclusivitate: primul video instagram al unui brand, primele 20 de branduri care au îmbrăţişat instagram video, primul instagram video care a ajuns la un milion de like-uri (guess what? it’s bieber) .

La pasul al treilea deja au început să vină sfaturile. Cum să-ţi faci un video pe Instagram pentru a aduna cât mai multe like-uri? 10 Paşi pentru un cont de Instagram creativ. 20 de moduri de a crea un video pe Instagram cât mai creativ. Ştiţi cum sunt cei care au carnet de conducere de 1 lună şi deja dau sfaturi la cei care fac şcoala de şoferi?

Problema e că sfaturile sunt mult prea generale şi parcă sunt prea puţini oameni care iau conturile lor ca exemplu şi pot spune “Uite frate, asta am învăţat eu din video-urile făcute pe Instagram…aşa se face un video pe Instagram“.

Aşa că am decis să dau din casă. Până acum nu am uploadat decât 7 video-uri pe Instagram dintre care doar unul a ajuns la nivelul aşteptărilor mele iar două dintre ele m-au învăţat o lecţie. Ştiţi cum e treaba aceea, înveţi din greleşi.

Pentru video-ul de care sunt mândru am lucrat jumătate de oră. Desigur, nu e cine ştie ce. Ideea e una simplă de promovare a blogului Instagramology. Dar credeţi că e atât de uşor să filmezi cu mâna stângă şi să munceşti cu mâna dreaptă? Puteţi să-l întrebaţi şi pe Adi Hădean cum face pozele pentru mâncare. Well…nu e chiar atât de uşor precum pare. Dar dacă ai o idee şi vrei să iasă cum trebuie atunci pune şi tu puţină sudoare:)

De la una dintre video-uri pe care le-am pus pe Instagram am învăţat că atunci când vrei să faci un video din mai multe frame-uri trebuie să fii foarte atent la sunet. Unii folosesc sunetul natural, alţii pun muzică iar alţii vor totul pe mute. Deci ai de unde alege. Make it creative!

Partea interesantă în video pe Instagram este faptul că poţi să fii foarte creativ în “imaginile care au viaţă”.

Un exemplu bun de “how to” vedem la Jamie Oliver care foloseşte foarte bine Instagram. Dacă vreţi să vedeţi părerea lui Jamie despre Instagram vă recomand un video cu el şi Kevin Systrom la “Le Web”

Video-ul acesta m-a ajutat să înţeleg cât de simplu, bun, creativ şi în acelaşi timp nebunesc poate fi un video pe Instagram. Jamie Oliver poate fi un exemplu bun de urmărit pentru brandurile care încep să intre pe Instagram.

Despre al doilea Instagrammer de la care avem ce învăţa pe partea de video este Jose Lourenco despre care am mai vorbit aici. Ceea ce-l face pe el demn de recomandat este simplitatea în imaginile lui şi mai ales caracterul video-ului său. Îţi dai seama uşor din video-urile postate de el că este un graphic designer.

Sunt curios câţi dintre voi aţi început să folosiţi video pe Instagram şi cum aţi reuşit să vă împăcaţi cu această minune?